نکات طلایی درباره جدیدترین مدل بنز EQS 2022

نکات طلایی درباره جدیدترین مدل بنز EQS 2022

نکات طلایی درباره جدیدترین مدل بنز EQS 2022

1-ایمنی بالا

شاید این موضوع چندان جدید به نظر نیاید، اما بنز EQS را می‌توان از جمله ماشین‌های الکتریکی دانست که از هیچ امکانات ایمنی برای حفظ جان سرنشینان کم ندارد. فارغ از تعداد زیاد کیسه‌های هوایی که برای سرنشینان جلو و عقب فراهم شده‌اند، این خودرو الکتریکی از فناوری استفاده می‌کند که در اتوبان‌ها به کمک آن می‌توانید در سرعت‌های زیر 60 کیلومتر بر ساعت، دست خود را از روی فرمان بردارید.

البته این قابلیت فعلاً در اتوبان‌های کشور آلمان قابل‌استفاده است و دیگر کشورها از آن پشتیبانی نمی‌کنند؛ چرا که نیاز به زیرساخت‌های خاصی در مورد اتوبان‌ها خواهد داشت.

2-آسایش و راحتی در کابین

ظاهر اسپرت این ماشین ممکن است برخی از افراد را فریب دهد که بنز eqs 2022 راحتی و آسایش سرنشینان را چندان تأمین نخواهد کرد درصورتی‌که این باور کاملاً اشتباه است. مهم‌ترین نکته، فضای بزرگی است که برای هر یک از سرنشینان در نظر گرفته شده است. به‌این‌ترتیب حتی برای افراد بلندقد هم در این خودرو مشکلی وجود نخواهد داشت.

در کنار این موضوع می‌توان به صندلی‌های مهندسی شده و زیبای این ماشین اشاره کرد. برای کابین این خودرو سعی شده تا بیش‌تر از چرم سفیدرنگ استفاده شود که فضای کابین را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. استفاده از متریال مناسب بخشی از راحتی سرنشینان را فراهم می‌کند، اما وجود گرم‌کن‌هایی که برای هر صندلی در نظر گرفته شده، مزیت دیگری برای کابین این خودرو است.

 

EQS

 

3- بزرگ‌ترین صفحه‌نمایش داشبورد در میان تمام بنزها یا هایپر اسکرین

از یک خودرو الکتریکی مانند بنز eqs 2022 انتظاری بیش از این هم نمی‌رود. ماشین‌هایی که با موتورهای درون‌سوز کار می‌کنند، چند سالی است که به این‌چنین فناوری‌هایی مجهز شده‌اند؛ اما جدیدترین مدل بنز در این زمینه پیشرفت بسیار چشمگیر داشته است. هایپر اسکرین نصب شده روی این خودرو از یک CPU هشت هسته‌ای، 24 گیگابایت رم و جدیدترین نرم‌افزار MBUX برخوردار است.

هایپر اسکرین بنز eqs شامل سه نمایشگر تمام لمسی است که به شکل یکپارچه در کنار هم نصب شده‌اند. یکی از نمایشگرها به‌عنوان کیلومتر یا همان پشت آمپر راننده مورداستفاده است. نمایشگر اصلی که بین دو نمایشگر راننده و سرنشین جلو قرار دارد، ابعاد بزرگ‌تری از آن دو دارد و در مورد نمایشگر مقابل سرنشین جلو جالب است بدانید که از سمت راننده قابل دیدن نیست.

این امکان که برای جلوگیری از حواس‌پرتی راننده در نظر گرفته شده و حتی در زمان‌هایی که راننده نگاه‌های لحظه‌ای به مانیتور مقابل سرنشین جلو داشته باشد هم نور آن را کم می‌کند. راننده فقط در صورتی می‌تواند محتوای نمایش‌داده‌شده روی مانیتور سرنشین جلو را ببیند که حالت DRIVE PILOT فعال باشد.

4- باز کردن درب کاپوت خط قرمز بنز برای EQS

شرکت بنز به سیستم موتورها و باتری‌های این خودرو آن‌چنان اطمینان دارد که به مالک این خودرو اجازه باز کردن درب کاپوت را نمی‌دهد. فناوری پیشرفته‌ای در این ماشین الکتریکی به‌کاررفته که شما را تا مدت‌ها از تعمیر و مراجعه به نمایندگی بی‌نیاز می‌کند. دلیل دیگری که برای این کار وجود دارد، عدم وجود مکان‌هایی است که برای تعمیر بتوانید به آن مراجعه کنید. به‌این‌ترتیب اگر در این خودرو بنشینید، پدالی برای باز کردن کاپوت وجود نخواهد داشت و در دفترچه مربوط به آن هم هشدارهای زیادی در این باره باز نکردن درب کاپوت داده شده است.

 

EQS

 

 

نظرات

نظر خود را بنویسید

بالا